Alla inlägg den 9 juni 2009

Av Anita Angelryd - 9 juni 2009 10:18

...att så ensam här gå. Ja, så låter en barnvisa, och de som den berör förstår vad som menas.


Nu har de börjat att lämna oss, först ut var Musse, alias AngelRiesen's A Buddy Baloo. Sedan så hämtades Mimmi, AngelRiesen's A Dream to Kantis, och det har fungerat bra för dem båda, med bilresor och i sina nya hem.


Kvar är lille Olle (Puff) AngelRiesen's An Thony, som har börjat se fram emot sin hemresa, han har nu börjat att träna på att umgås med andra hanar, det slutade med att han bet Nemo i svansen, han hämtas imorgon.


Därefter är det lilla Ebba (Piff) AngelRiesen's A Loe Vera, som hämtas på fredag, och sist men inte minst, (väger numera nästan lika mycket som Ebba), AngelRiesen's A Ztar to Galantens (Lilla My), som hämtas på söndag. Dasha har haft fullt upp med att leka och kampa med dem, medans Nimba tar på sig rollen som uppfostrare.


Det har känts lite vemodigt, men vi ser fram emot att träffa dem alla under sommaren.


I dag regnar det, så det blir till att leka inomhus. Det är två mindre att hålla koll på, så man inte kliver på dem.


Ni som har hämtat valparna, glöm inte att pussa jättemycket på dem, annars kan de få abstinensbesvär.


Kram


Anita

Musse talar om, så att de andra kommer ihåg att det är han som bestämmer.

 Puff (Olle) säger att det är inte så länge till, för jag väger mycket mera nu.

Lilla Mimmi sitter och funderar på sin hemresa.

 Kolla Lilla My va snygg jag e!

 Nu badar vi!

 Vem e de.

 Han verkar trevlig.

 Tror att jag biter honom i svansen.

 Aj.

 Ska vi leka.

 Jag vill ha den!

 Ha, ha, jag e snabbare.

 Ligg still, du bara rullar omkull.

Jag sa, ligg still!

 En sista mys stund, Mimmi och kennelmorsan, visst e jag go.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards